dissabte, 3 de maig del 2014

Roca Corbatera - Priorat

Vam sortir de l'AP2 a Montblanc, per la N-240 fins a L'Espluga de Francolí i aquí vam agafar la carretera T-700 fins a Prades.
Travessem Prades i anem cap a Cornudella de Montsant, primer per la carretera T-701 i després per la C-242.
Deixem el cotxe a l'aparcament de l'entrada del poble.

Entrem a Cornudella i ens arribem a l'església, agafem el carrer església, carrer abeurador i carrer de la Font, seguim el GR i l'indicador de Grau del Montsant.
Prop de l'ermita de Sant Joan de Codolar deixem el GR i seguim cap a l'ermita. (El trencall que deixem el GR el veiem des de lluny perquè el pal indicador està dalt d'un rocam, ens hi arribem fent drecera, agafem el camí que no té marques de GR)
Arribem a l'ermita, la voregem i davant de la zona de barbacoa hi ha un pal indicador, seguim el que posa Mare de Déu del Montsant, seguim el corriol que puja de dret cap dalt el cingle, passa per tres trams de graons de ferro clavats a les roques. Aquest grau s'anomena del Tres Esglaons.
Arribem a un gran mirador, hi surten 3 corriols, agafem el del mig i amb pendent ja més suau ens porta dalt de la carena, a la nostra dreta ja veiem el vèrtex de la Roca Corbatera.

Tornem enrera i seguim el camí carener fins que es bifurca i agafem el de la nostra esquerra, deixem les marques grogues i pedrons.
Seguim aquest corriol, va baixant, passem per davant de la cova de Moloner (es pot evitar) seguim el corriol, comencem a trobar marques del GR, baixem pel Grau del Montsant, anem seguint les marques de GR, trobem el camí de pujada, seguim baixant fins a Cornudella.

Track d'aquest itinerari: Roca Corbatera.
Hem trigat 4 h 10 m. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.