dissabte, 5 d’abril del 2014

Torre Alta (Castell de Ferran) - Anoia

Buscant en els mapes de l'ICGC hem trobat diferents noms per anomenar aquest cim. Segons l'escala del mapa deia Les Torres 842 m o Castell de la Guàrdia 842 m i de les runes de prop Castell Ferran 791 m o Castellferran 791 m. Estem parlant de dos turons, 1 amb roques a dalt del cim i l'altre amb restes d'edificació prop del coll i casa de Can Massana.

Deixem la carretera A-2 a la sortida 570 Montserrat-Manresa, seguim la carretera B-111 fins a trobar l'indicador, altre cop, Montserrat-Manresa girem i seguim la BP-1101 fins arribar a Can Massana al peu de Montserrat, on hi ha un gran aparcament, deixem el cotxe.

Tornem a la carretera anem cap a l'esquerra fins a trobar l'indicador Sant Pau de Guàrdia, anem seguint les marques grogues fins arribar a un encreuament de camí més ample, la senyal groga ens marca cap a l'esquerra i nosaltres seguim recte per un corriol no gaire visible, l'anem seguint, arribem a una clariana on hi ha grans rocs, seguim el corriol cap a la dreta, arribem a una altra clariana on hi ha un gran pedró, seguim corriol cap a la dreta i ens porta dalt de la carena i el cim.

Tornem enrera fins trobar el gros pedró, avancem fins el final de la clariana i a la nostra dreta surt un corriol, l'anem seguint, ressegueix la carena, ens porta cap a la zona obaga (nostra dreta) i anem baixant fins arribar a un gran camp. El voregem per la nostra esquerra fins a trobar una pista, la seguim cap a l'esquerra fins arribar a una altra pista, anem cap a l'esquerra, deixem un trencall a la nostra dreta, arribem al coll de Les Torres, a la nostra dreta queda les runes del castell, ens hi arribem i tornem al coll.
Seguim la pista, ens creuem el camí que hem fet de pujada, seguim recte fins a trobar un corriol que baixa, arribem al camí de pujada i el seguim fins a la carretera i a l'aparcament.

Track d'aquest itinerari. Torre Alta (Castell de Ferran)