diumenge, 9 de febrer del 2014

Miranda de Santa Magdalena - Baix Llobregat

Hem anat per la carretera C-55 fins davant de l'aeri de Montserrat prop de Monistrol de Montserrat, hem agafat la carretera B-112 fins a Collbató. Hem aparcat el cotxe a les últimes cases de la part alta de Collbató, tenint la població a la nostra dreta, just al començament de la pista direcció El Bruc, Igualada (camí de Sant Jaume) i cap a la Vinya Nova.
Pista amb prohibició de transitar vehicles

Itinerari en cotxe:
Hem seguit la pista direcció el Bruc, trobem un trencall de pistes i seguim direcció el Bruc, passem pel costat d'una paret de pedra, cap a uns 100 metres abans d'un revolt a l' esquerra hi ha un camí a la nostra dreta per anar al Coll del Pollegons passant pel Clot de la Mònica (més endavant hi ha un altre camí que també hi porta).
Seguim el camí, trobem marques blaves descolorides i algunes tapades, seguim fites, arribem a una pista, seguim a la dreta, a pocs metres la pista gira a l'esquerra i surt un corriol recte, el seguim, hi ha molts trencalls, ens fixem principalment amb les marques blaves i en tendència a la dreta, deixem pedrons que porten a les vies d'escalada.
Anem guanyant alçada, arribem a la carena i anem pujant, trobem un trencall senyalitzat, seguim direcció Pollegons i marques grogues, a partir d'aquí està molt ben senyalitzat, arribem a un collet, baixem, seguim el torrent cap a la dreta fins trobar un corriol a la nostra esquerra senyalitzat amb groc, anem seguint les marques, arribem al Coll de Pollegons, seguim cap a la dreta, arribem al camí nou de Sant Jeroni, anem cap a la dreta direcció Sant Joan, arribem a la regió de Santa Magdalena, anem cap a l'ermita de Santa Magdalena, passem les runes i seguint un corriol ens porta dalt La Miranda.

Tornem enrera fins retrobar el camí nou i seguim direcció Sant Joan, abans d'arribar a l'ermita ens desviem cap a les runes i bauma de Sant Onofre, arribem a l'ermita de Sant Joan, seguim el camí fins trobar el trencall de Collbató, anem seguint el camí, trobem marques verdes (poques) i de grogues. Quan ja veiem Collbató a prop arribem a una gran senyera pintada a les roques, deixem el camí que ens portaria a l'inici de l'itinerari i agafem un corriol que surt a la nostra dreta davant mateix de la pintada, aquest corriol baixa de dret al poble, hi ha marques antigues de GR.
A l'arribar a les primeres cases deixem el camí per agafar un que ens porta a l'aparcament.