dissabte, 26 d’abril del 2014

Sant Honorat - Alt Urgell

Sortim de Pons per la carretera C-14 direcció La Seu d'Urgell, passat Oliana, just quan travessem pel pont el riu Segre trobem l'indicador de Peramola i Tragó. Girem i agafem la carretera LV-5118, passem el primer trencall de Tragó i a l'arribar el segon veiem a mà dreta una pista asfaltada indicant Castell-llebre i Hostal Can Boix. Seguim aquesta pista i aparquem a la nostra dreta una mica abans del Can Boix.

Passem pels jardins de l'hotel, arribem a un encreuament i anem cap a la nostra esquerra direcció Peramola i Ruta del Corb. Deixem el trencall que va a Peramola, seguim cap a Roca del Corb, arribem al Grau de Porta i deixem un altre trencall de Peramola, seguim el camí, arribem un altre trencall i anem seguint cap a Roca del Corb.
Arribem als quatre camins i agafem la pista que trobem més a la dreta, seguim la pista fins trobar un indicador de la Casa del Corb, seguim el corriol fins a la casa/bauma i tornem enrera fins a la pista.
Seguim la pista fins un nou indicador de Sant Salvador, seguim corriol fins arribar dalt de la roca i a les ruïnes de l'ermita, tornem enrera fins a la pista.
Seguim la pista fins el coll de Mu, nou trencall, seguim a la nostra dreta cap a Sant Honorat, corriol molt ben senyalitzat amb pedrons i alguna pintada, aquest corriol va resseguint les roques de Sant Honorat, va fent entrades i sortides seguint dibuix de les roques, tenim a la nostra esquerra les roques, arribem a un gran mirador del pantà de Rialb, seguim cap a la nostra esquerra, donem la volta a les roques, arribem a un nou encreuament i seguim cap a Sant Honorat (després tornarem enrera fins aquest encreuament per seguir cap a Can Boix).
Seguim corriol, trobem 2 encreuaments més i seguim sempre cap a Sant Honorat. A l'arribar dalt la roca de Sant Honorat trobem 2 indicadors de miradors, ens hi arribem.

Tornem pel mateix camí fins el trencall que hem comentat a la pujada, seguim direcció Peramola i Can Boix, el corriol baixa decidit fins el Clot de la Font Viva, seguim el torrent cap a la nostra esquerra i arribem a Can Boix i a l'aparcament.

Per fer aquest itinerari ens hem basat amb la publicació del Toni Planas a Wikiloc: Moles del Corb i Sant Honorat

Track d'aquest itinerari. Sant Honorat
Hem trigat 4 hores i 15 minuts. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.