dijous, 19 de gener del 2023

Els Quatre Mollons - Montsià

La sortida d’avui, no cal cotxe, anem caminant des de l’hotel mateix.

Anem pels carrers de La Ràpita fins a la zona esportiva, seguint el track que portem, donem la volta al camp de futbol (aquest ens queda a la nostra esquerra) i agafem una carretera, la seguim molt tros, travessem la N-340, seguim recta, PR i indicador Camí de Mata-redona i Àrea interpretativa del bosc del Burgar i La Foradada.
Seguim sempre aquests indicadors fins, a trobar a la nostra dreta, un cartell que diu "Itinerari de les fonts i cocós», seguim el camí, s’acaba l’encimentat, anem a l’esquerra per un corriol seguint marques blanques, anem pujant seguint les marques i pedrons.
Trobem bifurcació, anem dreta i seguim pedrons i marques blanques, dalt la serra trobem indicador de «cocó de Victòria» fem anar i tornar a aquest cocó, curiós i ben conservat.
Seguim el corriol que anàvem, arribem al peu del turó Els Quatre Mollons, seguim uns pedrons que pujaven, aviat els perdem i ens trobem entre mig de garrics punxent, seguim pujant i arribem a dalt.
Molt bona vista com passa als cims de la llista dels 100 cims i força vent. Molt sol, no anem gaire abrigats.
Veiem grans pedrons que indiquen el camí (per pujar era millor fer el camí que hem fet per baixar), seguim el pedrons i arribem al corriol que havíem deixat per pujar al turó. Seguim el corriols, el pedrons i les marques blanques . Arribem a la Bassa Galla (ben seca), a l’esquerra surt un corriol, pal indicador, sense nom amb una fletxa dibuixada, anem baixant, arribem trencall i seguim cap a l’esquerra posa Cocó d’en Jordi, anem baixant, trobem dos trencalls i tots dos anem a la dreta, arribem a l’aparcament del Cocó d’en Jordi.
En sortim per un camí de terra que posa Inici i final de l’itinerari «Àrea interpretativa del bosc del Burgar i de La Foradada».
Seguim el camí, arribem encreuament i seguim cap a l’esquerra, el pal indicador no hi posa nom. Anem seguint marques blanques, arribem pista, carretereta entre oliveres, deixem carretera per seguir recte entre torres, ens trobem tancats, pugem marge d’una casa en construcció, baixem unes escales i ens trobem en una benzinera, sembla tancada, davant hi ha un pas subterrani, ben cuidat per passar per sota la N-340, a l’altra costat també hi ha benzinera, aquesta oberta, anem cap a la dreta fins trobar una carretera/carrer que ens porta dins de La Ràpita i anem cap a l’hotel on tenim el cotxe.