dijous, 14 de juliol del 2022

Tossal de la Torreta i Lo Peladet - Pallars Jussà

Anem per la C-25 direcció Lleida, sortim després de Calaf, i agafem la C1413a fins a Ponts, on girem a l'esquerra per la C-14 fins a Artesa de Segre, dins d'aquesta població agafem la L-512, passem per El Pont d'Alentorn, al cap de poc girem a l'esquerra agafem la LP-9132, passem per Alentorn, Vilanova de Meià i a ka Collada de l'Hostal Roig, agafem una pista a la nostra esquerra, la seguim uns 7 km i 1/2, (pista apte per a cotxes alts) a tots els trencalls que trobem seguim el que indica Portella Blanca.
Al 7 km i 1/2 aprox, trobem un trencall a la nostra esquerra, sense indicadors, que aprofitem per girar el cotxe i aparcar a prop-
La tornada en cotxe anem a Tremp per tant desfem la pista i a l'arribada a la Collada de l'Hostal Roig anem cap a l'esquerra i passem per  Mata-solana, Sant Martí de Barcedana ... amb la intenció d'agafar la C-13 però abans d'arribar al pont es desvien cap a Gavet, Fontsagrada, Vilamitjana i Tremp.

Agafem la pista de l'esquerra, com si tornéssim enrere, i aviat ens enfilem pel dret fins arribar a la carena, trobem la pista que anàvem, la deixem per caminar, cap a la nostra dreta, però ben bé per la carena.
Arribem al Tossal de la Torreta  on hi ha un vèrtex geodèsic, contemplem el paisatge i seguim carena enllà fins La Portella Blanca, hi ha encreuament de camins i nosaltres seguim recte, anem pujant cap a la carena fins a trobar un gros pedró que indica el cim de La Torreta. Seguim un tros més per la carena per contemplar els paisatge, tornem enrere fins a La Portella Blanca.
Aquí agafem el camí per la nostra esquerra, indica Llimiana i Hostal Roig(a la dreta deixem el camí que hem baixat) que va resseguint la serra però per baix, és un corriol fàcil de seguir i de tant en tant hi ha una pilona de fusta, passa pel bosc.
Arribem a un cruilla amb indicador, nosaltres agafem la pista que no en té cap d'indicador, va pujant fins a trobar la pista que hem passat amb el cotxe, anem cap a la dreta fins a trobar-lo.