dissabte, 26 de setembre del 2020

Roca de Sant Salvador, L'Elefant - Bages

Sortim de Sabadell, passem Terrassa direcció Manresa, arribem al trencall amb la C-55 i anem direcció Barcelona, a l'acabar la població de Monistrol de Montserrat, girem a la nostra dreta per pujar cap a Montserrat, seguim la carretera BP-1121, deixem a la nostra esquerra l'entrada a l'Abadia, seguim cap a Santa Cecília però ja buscant a parcament, el primer tot ocupat i el segon ja tenim lloc i deixem el cotxe.

Anem enrera uns 150 m, a l'altra costat de la carretera hi comença un camí anomenat Canal del Pou de Gat, el seguim, al cap de pocs metres, el camí marxa cap a la nostra esquerra, surt davant nostre un corriol, amb marques grogues i també blaves molt desgastades un corriol que puja ben dret, el seguim, els trossos que queden de corriol es puja bé, l'aigua la fet malbé i hi ha trams que cal enfilar-se, no té dificultat però has d'anar escollint per on puges i anar-te agafant.

Arribem a l'encreuament del camí de l'Arrel,  veiem que hem pujat pels Degotalls de la Canal del Pou del Gat, anem a la nostra esquerra cap al Monestir de Montserrat, arribem al Pla de la Trinitat, deixem el camí de l'Arrel i seguim el de la Trinitat a Sant Benet, anem cap a l'ermita de la Santíssima Trinitat, la revoltem i seguint el corriol, arribem a un trencall on en una roca està pintat, de color groc, el rètol a Sant Salvador, girem a la nostra dreta, hi ha marques de color groc i les anem seguint, ja veiem el nostre objectiu, la Roca de Sant Salvador, trobem un pedró, deixem les marques grogues, anem cap a la nostra dreta enfilant-nos cap a la Roca, no és difícil però cal anar amb compte, ens enfilem per una escletxa i ja som dalt.

Molt bona vista, una mica de vent, gaudim d'un dia esplèndid.

La nostra sortida és circular.
Tornem enrera, baixem amb precaució, fins a trobar el pedró on hem deixat les marques grogues. Ara les seguim, ens van fent baixar de les roques, seguim corriol fins a trobar-ne un altre que marxa cap a la nostra esquerra, som al coll de la Canal Plana, el seguim, aquest no té marques i és estretet, anem baixant fins a trobar el Camí Vell a Sant Jeroni.
Anem cap a l'esquerra, passem per les runes de Santa Anna, arribem a la plaça de Santa Anna, seguim direcció a Sant Benet, deixem trencalls i arribem a l'ermita/refugi, a pocs metres surt el camí que ens portarà, passant per l'ermita de La Santíssima Trinitat, novament al pla de La Trinitat, seguim un corriol d'anada i tornada per mirar les vistes i fer fotografies, altre cop a la plaça seguim el camí de l'Arrel, passem pel trencall de la canal del Pou del Gat, seguim cap a Santa Cecília, abans d'arribar-hi, senyalat per un gros pedró surt a la nostra dreta un corriol que ens porta a la carretera, i ja no ens queda més que seguir-la cap a la dreta fins a trobar l'aparcament on hem deixat el cotxe.

Track d'aquest itinerari. Roca de Sant Salvador, L'Elefant
Recorregut de 9,200 km aprox.