dimecres, 19 de setembre del 2018

Cap de la Gallina Pelada - Berguedà

Sortim de Sabadell per la C-58 cap a Terrassa on seguim per la C-16 fins uns km abans d'arribar a Guardiola de Berguedà. Després d'un petit túnel hi ha indicat B-400 direcció Saldes.
Seguim aquesta carretera, passem Maçaners, deixem Saldes a la nostra dreta i seguim direcció Gósol, a uns dos quilòmetres i just desprès del Coll de La Trapa, agafem, a la nostre esquerra, una carretera direcció Vallcebre.
Al cap d'uns 6 km aprox trobem un aparcament amb rètols de la Font Fred. Continuem uns metres mes i aparquem en un lloc que hi cabem uns 10 cotxes a l'esquerra.

Comencem a caminar tot seguint les indicacions de la gallina Pelada.
En pocs metres arribem a la Font Freda.  Tranquil·lament ens anem enfilant per la vora del torrent de la Font d'Ensija.  El caminet va fent llaçades, passem alguns trossos de molta pedra, fins a arribar a les Planelles on planeja una estona. Arribem a una gran collada.  Una mica més endavant un pal indicador ens mostra el camí.  Quasi planejant, passem pel costat del Refugi d'Ensija o Delgado Ubeda. Un darrer tram amb suau pendent ens permet assolir el cim del Cap de la Gallina Pelada amb vistes de 360º.