diumenge, 21 de desembre del 2014

L'Argimon - La Selva

Sortim de l'autopista AP-7 a Vidreres/Blanes, C-35 direcció Sils, a pocs km hem agafat GI-555 direcció Santa Coloma de Farners.
Hem travessat Santa Coloma per anar a aparcar a l'inici del Parc de Sant Salvador.

Comencem a caminar a l'aparcament del parc, passem el pont i seguim per la carretera, a l'acabar l'asfalt passem un pontet sobre un torrent i girem a l'esquerra per un camí que indica Capella de Sant Pere Petit, seguim camí, arribem encreuament anem a la dreta direcció Farners, nous encreuaments, el primer esquerra, el segon dreta i el tercer esquerra, aquesta pista es més ample i transitada.
Anem seguint la pista, a la nostra esquerra trobem la Capella de sant Pere Petit, seguim pista, proper encreuament anem recta.
Deixem una pista a la nostra dreta i a pocs metres arribem a un encreuament de pistes i corriols, anem a la nostra dreta per un corriol, està senyalitzat amb pas barrat de color groc.
El corriol s'enfila, hi ha bifurcació anem a l'esquerra, seguim corriol, arribem a una pista, anem a la nostra dreta, el primer encreuament anem a l'esquerra, el segon a la dreta.
Seguim pista, deixem 2 pistes que trobem a la nostra dreta, arribem a un encreuament anem a l'esquerra, hi ha un cartell rovellat que indica Argimon, arribem a un encreuament i agafem a la nostra dreta un corriol emboscat, fàcil de seguir, trobem bifurcació i anem recta (el de la dreta), seguim corriol, arribem a una pista i la seguim.
Es pot veure el puig i l'ermita de L'Argimon, seguim la pista, passem prop de la casa del Rieral, ens queda a la nostra dreta, arribem a una pista anem a l'esquerra, passem per sota un aqüeducte, arribem a un trencall seguim recte, seguim pista principal i deixem els camins esquerra, dreta, dreta, anem baixant i pujant segons va fent la pista, deixem un altre camí a la nostra dreta , seguim indicador de fusta de l'Argimon.
Arribem a un trencall de 4 camins, anem cap a la dreta seguint indicador, just abans d'un gran revolt cap a la dreta surt un corriol a la nostra dreta senyalitzat amb fites i arreglat, l'agafem, anem pujant, travessem pista, seguim el corriol que en forta pujada ens porta fins dalt l'ermita de L'Argimon.

Baixem les escales i tornem enrera pocs metres fins a trobar l'indicador de la Ruta de les 10 ermites, el seguim, anem baixant, trobem encreuament de corriols, deixem el primer de la nostra dreta i agafem el segon, seguim el corriol fins a trobar una pista, anem cap a la dreta.
Seguim la pista, deixem tres pistes que anem trobant a la nostra dreta, arribem a un encreuament i seguim indicació de Farners, seguim la pista, anem pujant, deixem trencall dreta, anem seguint per aquesta pista principal deixant els camins i pistes més estretes.
Arribem a una pista en més bon estat i més transitada, deixem trencalls, passem per la Roca Abellera i mirador, deixem trencall a la nostra esquerra del castell i ermita de Farners.
Després de la font del Ferro, a pocs metres, agafem corriol a la nostra esquerra, primer puja, seguim sempre marques vermelles, deixem tots els corriols sense senyals, després en forta baixada (en diuen drecera trencacames) arribem altre cop a la pista, la seguim cap a l'esquerra, trobem la curiosa Roca dels 10 cèntims, passem pel trencall que hem agafat a la pujada, tornem a trobar l'asfalt, el pont i l'aparcament.

Hem seguit l'itinerari publicat a la web: pas a pas d'en Marc Bota

Track d'aquest itinerari: L'Argimon
Hem trigat 4 h 40 min. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància