diumenge, 10 de març del 2013

Tagamanent - Vallès Oriental

Arribem a Aiguafreda per la carretera C-17, entrem a la població, anem pel carrer Avençó seguint la riera Picamena, aparquem prop d'un pont peatonal (davant del nº 33 del carrer Avencó) que travessa la riera.

Travessem la riera pel pont senyalitzat amb marques de GR, travessem el carrer i pugem per la pista que tenim en front, al cap de pocs metres i a la nostra dreta surt un corriol amb marques de GR-5.
Seguint aquest GR ens porta per corriols i trams de pista fins a un encreuament de 5 camins. Deixem el GR i agafem la pista del costat de la del GR.
Deixem la pista per agafar un camí a la nostra esquerra i al cap de pocs metres agafem un corriol a la nostra dreta, senyalitzat amb fites que ens portarà al turó del Tagamanent.

Al darrera de l'església de Santa Maria, surt un corriol que en forta baixada et porta al Collet de Sant Martí.
Al collet hi trobem les marques del GR-5, les anem seguint, arribem a l'encreuament de 5 pistes (hi hem passat a la pujada) i des d'aqui refem l'itinerari de pujada, seguim sempre el GR-5.