diumenge, 31 de març del 2013

Puig d'Arques - Baix Empordà

Sortim de Llagostera per la carretera GIV-6612 direcció Romanyà, just passat el poble trobem un trencall que indica Puig d'Arques, seguim per aquesta pista asfaltada fins el Coll de Can Llach, encreument de varies pistes, aparquem.

Agafem el camí que surt del coll i que està entre la carretera i el cartell de fusta de les Gavarres.
Seguim aquest camí fins a trobar-ne un altre a la nostra dreta, el seguim uns 100 metres i agafem un corriol a la nostra esquerra poc fressat, fent ziga-zagues arribem a la carena, agafem un camí que hi ha a l'esquerra de la clariana, seguim fins a trobar un altre camí, el travessem i tornem a agafar un corriol poc fressat (sembla que l'estiguin netejant per treure el suro de les sureres).
Arribem a un camí més ample anem cap a la dreta, trobem la pista ample que sortia del Coll d'Arques, la seguim, arribem a un encreuament de pistes, agafem la del mig  que puja decididament fins al Puig de les Gavarres, d'on surt un corriol ben marcat fins a Puig d'Arques.

*Del mateix Coll de Can Llach surt una pista ample que porta al Puig d'Arques, cal girar a la dreta en els dos trencalls de pistes que es troben pel recorregut.

Anem per la pista que surt del peu del radar meteorològic, travessem la tanca i anem cap a la dreta, arribem a un encreuament de pistes i agafem l'asfaltada que ens portarà al coll de Can Llach.
El voral de la pista es ample i s'hi pot caminar bé.