dimarts, 2 d’agost del 2022

Malera - La Noguera

Anem per la carretera C-12, girem per anar a Vilamajor i Tartareu, deixem el cotxe a l'aparcament de l'entrada al poble de Tartareu.

Pugem unes escales metàl·liques i pel carrer Castell anem pujant, arribem a l'església, pugem més escales per anar a l'ermita de Sant Miquel i al Castell.

Tornem a baixar passant per carrers diferents per conèixer una mica el poble fins a la carretera, la seguim cap a la dreta fins al final del poble. Aquí surt una pista molt ample, la seguim, va pujant, arribem a una bifurcació, agafem a la dreta que ens porta el Corral del Canut, seguim la pista, trobem un trencall agafem el de la dreta, anem seguint pista, agafem dues dreceres d'antiga pista, seguim corriol per arribar a la Malera, hi ha un vèrtex geodèsic, per arribar-hi cal enfilar-se per un rocam sense dificultat.

Seguim el corriol ben fressat, cap a l'esquerra, aviat trobem un cadenat i prohibit passar, camí particular, pensem que és per les motos i btt, nosaltres, a peu, passem, anem seguint el corriol sense cap dificultat i baixa ràpidament, passem pel costat d'una "granja" de voltors amb un tancat, no en veiem cap, el corriol ressegueix el tancat i ens porta a una pista, seguim la pista, aviat arribem al poble, la pista també té un cadenat i aquí si que posa que ni a peu si pot accedir. ja havíem passat.....

En parlem al poble i veiem que la ruta de retorn hauria de ser la mateixa que l'anada.