dimecres, 4 de novembre del 2015

Torre Madeloc i Pic de Sallafort - Roselló

La nostra intenció era fer els dos cims des del coll deVallauria però al seguir la carretereta ens vam passar de llarg el coll dels Gastons i al quedar sota la Torre vam fer-la per una pista asfaltada.

Hem anat per l'autopista AP-7 fins la Junquera, seguim per l'A-9 ja dins France, sortim a Le Boulou, anem direcció Banyuls sur mer per la carretera D-618, D914, entrem dins d'aquesta població, busquem indicador Torre Madeloc, anem seguint sempre aquesta indicació, ens porta a la part alta del poble, seguim per una pista asfaltada, anem pujant, ens passem de llarg el Coll de Gascons i arribem a un trencall que a la nostra esquerra surt una pista també asfaltada però amb placa de contradirecció. Deixem el cotxe.

Torre de Madeloc
Estem sota la torre, seguim a peu per aquesta pista  que en dues "S" ens porta al peu de la Torre de Madeloc.
Pugem i baixem per la mateixa pista 3,3 km, 200 metres de desnivell aproximat i 3/4 d'hora de caminar.
Aquest recorregut no té cap interès, bona panoràmica des de dalt.

Pugem al cotxe, tornem enrera per la pista i ens arribem al coll del Gascons, agafem la pista fins al Coll de Vallauria, aparquem.

Dades:
De Banyuls fins al Coll de Gascons aprox 5,5 km
De Coll de Gascons fins al Coll de Vallauria 2 km aprox

Pic de Sallafort
Al coll hi surt una pista tancada amb un cadenat, comencem a baixar, a la nostra dreta hi ha l'indicador del corriol que porta a la Torre Madeloc, (la nostra primera intenció era fer-lo per aquí), seguim la pista, a la nostra esquerra surt un corriol senyalitzat amb marques de GR (vermell i blanc) l'anem seguint, deixem tots els corriols que trobem i que no estan senyalitzats, als trencalls també trobem pals indicadors, seguim Pic de Sallafort.
Les marques del GR ens porta fins dalt al Puig de Sallafort, a la dreta seguim carena hi ha una gran creu, ens hi arribem, molt bona vista, tornem enrera fins l'indicador del puig, seguim carena fins arribar dalt del Pic.

Retorn
El fem pel mateix camí

Track d'aquest itinerari. Pic de Sallafort.
Hem fet 8,1 km aprox.
Durada 3h 15 min. Parades a part.
Ascens acumulat 587 metres.