diumenge, 12 d’abril del 2015

Puigsallança - Garrotxa

Per la carretera C-17 passem per Vic, seguim per la C-37 direcció Olot, per la C-63 i la Gi-531 fins a Sant Esteve de Llémena i d'aquí cap a Sant Aniol de Finestres.
Just arribar a l'entrada del poble, ens desviem a la nostra dreta, passem per davant el restaurant Can Tura, seguim la carretereta, passem un pont sobre el riu Llémena i aparquem.
El retorn el fem per Girona i autopista AP-7

Comencem a caminar per la pista que surt a l'esquerra després del pont (Mieres, Santa M. de Finestres). Trobem un trencall a la nostra esquerra i el seguim. Aquesta pista ens portarà a Can Costabella.
Passem per davant la masia, la revoltem i agafem un corriol que surt entre la casa i el pou.
El primer tram el corriol està una mica tapat i ens cal està atents per no perdre´l, més endavant es segueix sense cap dificultat.
El corriol ens va fent guanyar alçada, passem un torrent, seguim corriol, a uns 200 metres, deixem el corriol que agafar-ne un altre, a la nostra esquerra, senyalitzat amb un gros pedró.
Tornem a travessar el mateix torrent més amunt, anem seguint, passem per davant de Cal Barretina, enrunada, seguim fins trobar un indicador de tres camins, seguim el de Puigsallança, cap a la nostra dreta i el camí és més ample. Agafem a la nostra esquerra un camí que puja, al començament bastant dret però tot seguit planeja, senyalitzat amb una marca vermella.
Anem seguint marques i arribem a un trencall, anem cap l'esquerra, seguim senyals vermelles, el camí planeja i baixa suaument, arribem a un trencall, indicacions amb rètols de fusta, (tornarem després de fer el cim fins aquest punt) seguim cap a la nostra esquerra indicador Puigsallança, anem per la carena, de tant en tant fa mirador. arribem al vèrtex geodèsic que ens indica que estem al cim.

L'tinerari de tornada és menys perdedor perquè sempre seguim els rètols.

Tornem enrera pel mateix camí de pujada fins el trencall amb indicadors de fusta, seguim cap a Santa Maria de Finestres, les indicacions ens hi portarà fàcilment, anem baixant, arribem a Santa Maria, passem pel túnel sota l'ermita, seguim cap Can Raspat, seguim per la pista i mirem pedrons i marques grogues per deixar la pista i seguir per un bonic corriol, trobem les marques anem cap a l'esquerra, més endavant tornem a trobar la pista i les marques ens porten cap al camí de baixada, seguint-lo arribem a Sant Aniol, just on hem aparcat el cotxe.

Track d'aquest itinerari: Puigsallança.
Hem trigat 4 h 15 minuts. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.