diumenge, 21 d’abril del 2013

Puig de les Bruixes i Comanegra - Garrotxa

Anem per la C-17 fins a Ripoll, per la N-260 passem per Sant Joan de les Abadeses i més endavant agafem la C-38, passem per Camprodón, deixem aquesta carretera per agafar la GIV-5223 direcció Beget, als 2 km d'haver passat Rocabruna trobem a la nostra esquerra una pista al costat d'un gran dipòsit, als 8 km arribem a Les Basses de Monars i aparquem.

Seguim a peu per la pista, just quan s'acaba surt un corriol que cap de pocs metres es bifurca, agafem el de baix (nostra dreta), el seguim, té marques de PR (blanques i grogues) passem per uns abeuradors d'animals i a partir d'aquí el corriol s'enfila cap el perfil del Puig de les Bruixes, seguim el corriol (sembla que deixem enrera el puig) fins arribar a un collet que seguint les marques grogues ens portarà a dalt del Puig.
El cim d'aquest puig és llarg i estret, baixem per un corriol molt fresat just per l'altre costat d'on hem pujat i seguint la carena ens portarà al Comanegra.
Aquest corriol va fent pujades i baixades per anar vorejant les diverses roques.
El camí està ben marcat, arribem amb facilitat dalt del Puig del Comanegra.

Retorn: Seguim uns quants metres pel perfil del cim i es veuen diversos corriols i marques verdes i carbasses que amb rapidesa ens baixa a les Basses de Monars.