dilluns, 6 d’agost del 2012

Castellsapera - Vallès Occ. i Turó de les Tres Creus o Turó de la Pola - Bages

Alzina del Salari - Coll de les Tres Creus - Castellsapera - Coll de les Tres Creus - Turó de les Tres Creus o Turó de la Pola - Coll de la Tanca - Font de La Pola - Coll de les Tres Creus - Alzina del Salari

Arribem a l'aparcament de l'Alzina del Salari per la carretera BV-1221 des de Matadepera o Terrassa.

Itinerari:
Comencem a pujar des de l'aparcament per una pista asfaltada, a l'arribar el primer trencall anem cap a l'esquerra, passem la cadena, al següent a la dreta, després a l'esquerra i dreta, sempre anem pujant fins el Coll de Tres Creus per pista ampla, no agafem cap corriol.
Al Coll anem cap a l'esquerra per pujar a Castellsapera, agafem un corriol de la nostra esquerra per anar a l'avenc de Castellsapera. Tornem enrera pel mateix corriol fins trobar la carena, seguim, trobem un gran roc i el voregem per l'esquerra i arribem al peu de Castellsapera.
Seguim un corriol que el revolta per l'esquerra, ens porta a una canal que s'enfila fins dalt del cim. Hi ha una bifurcació marcada pugem primer una i després l'altra per poder gaudir millor de les vistes de dalt del cim.
Pel mateix corriol tornem al Coll de les Tres Creus.
Agafem un camí més ample que ens porta a un gran dipòsit, al costat surt un corriol que ens porta directament a dalt del cim del Turó de la Pola o Tres Creus.
Seguim el GR5 direcció Coll de Boix, a un collet marcat per una fita metàl·lica agafem un corriol de la nostra esquerra que ens portarà al Coll de la Tanca, seguim sempre per corriol i revoltant el Turó de la Pola, passem per la Font de la Pola, tot i sent una gran bauma queda "despistada" per la vegetació, seguim el corriol fins al Coll de Tres Creus i pel mateix camí de l'anada arribem a l'Alzina del Salari.