diumenge, 11 de febrer del 2024

Serrat Alt - Osona

Anem a buscar la Montse i ens dirigim cap a l'AP-7, en sortim per anar per la C-17, direcció Vic, la deixem a la sortida 77 i anem a aparcar al camp de futbol de Sant Vicenç de Torelló.

Des de l'aparcament ja es veu el Castell de Torelló, travessem el pont, seguim la pista, aviat la deixem per anar cap a la dreta, hi ha indicadors, seguim el camí, a la nostra esquerra queda un tancat, anem seguint.
Passem pel peu del Turó del Coll de la Gallina, arribem al coll (senyalitzat), seguim avançant i pujant.
Arribem a una nova senyalització, anem cap a la dreta per un corriol poc visible. Anem seguint corriol i anar pujant, al arribar al prop del castell anem cap a l'esquerra a trobar les escales metàl·liques per pujar sobre la roca.
Som dalt i davant del castell, molt bona vista.
Baixem per "Unes escales de gat" clavades a la roca, estan darrera del castell, (es pot baixar per les escales metàl·liques i fer la volta pel corriol fins a trobar les que baixes de les escales de gat)  les baixem i seguim el corriol, baixa decidit, tot fent "S" cap el collet. Tornem a pujar cap el Tossal del Tres Batlles, el passem pel costat, seguim el corriol i arribem al trencall per pujar al Serrat Xic, dalt hi ha una senyera i una verge de Montserrat.

Baixem fins el trencall que hem vingut per pujar, seguim recta, anem baixant pel camí fins arribar al Sot Gran, a partir d'aquí seguim una pista a trossos en cimentada i d'altres de terra fins arribar al camp de futbol i a l'aparcament on tenim el cotxe.

Aquest itinerari està senyalitzat amb cartell i amb pedrons, hi ha molta part de roca que es puja fàcilment però és entretingut.