dissabte, 26 de novembre del 2016

Puig Cornador - Ripollès

Anem per la C-17 direcció Ripoll, a l'arribar a Sant Quirze de Besora deixem l'autovia i anem per la carretera BP4654 i no la deixem fins arribar a Alpens, deixem el cotxe a l'aparcament de l'entrada del poble.

Travessem el poble, anem fins la part de dalt on trobem la marca del GR, seguim per asfalt fins a trobar la pista de terra, en tot moment seguim les marques de GR, passem per pistes, corriols que ens porten d'una pista a l'altra fins arribar al coll del Tallat, aquí deixem el GR, anem cap a l'esquerra per pujar al Puig Cornador, hi ha placa que indica el cim, agafem el corriol i en forta pujada arribem dalt del cim.

Tornem enrera fins al coll Tallat, retrobem les marques de GR i les seguim, anem per pista fins a Santa Margarita, seguim la pista, arribem encreuament, deixem GR i agafem pista de la nostra dreta, arribem a un gran pla i s'acaba la pista, a la nostra dreta hi ha una porta entre filat, aquí agafem un corriol, anem baixant fins a trobar una altra pista, anem cap a la dreta, tornem a seguir el GR, arribem a Portavella, el deixem enrera i arribem trencall, anem cap a la nostra dreta deixant el GR, seguim la pista fins arribar a un encreuament, girem a l'esquerra, seguim pista, arribem al Grau de l'Olla, revoltem les cases i seguim pista pel torrent, arribem encreuament, anem cap a la nostra dreta, travessem la riera, seguim pista, anem pujant, la pista s'acaba i agafem corriol a la nostra dreta, anem seguint corriol fins trobar la pista i la casa dels Enfruns.
Seguim pista i abans de la bifurcació, trobem a la nostra dreta un corriol (poc visible) que ens portarà a la pista que hem agafat el matí per fer l'itinerari.
Baixem a Alpens i acabem l'itinerari al Puig Cornador.

Track d'aquest itinerari. Puig Cornador
Hem fet 13 km aprox
570 m de desnivell acumulat
Hem caminat 5 hores. Parades a part.