dimarts, 5 de juliol del 2016

Tuc Gran dera Sendrosa -Val d'Aran

Estem a la Val d'Aran i ens arribem fins a Salardú, aquí agafem la carretera que va a Banhs de Tredós, aparquem el cotxe per agafar un taxi que ens porta fins a sota el refugi de Colomers.
Durant l'estiu no es pot circular en cotxe per aquesta pista.

Des d'on ens deixa el taxi agafem el camí que va cap el refugi de Colomers, anem pujant fins que al passar un pont de fusta trobem un encreuament amb un cartell que indica que a la dreta es va al refugi, nosaltres anem cap a l'esquerra.
Anem seguint el corriol i les fites, anem pujant i baixant, passem pel costat del Lac de Còtol de Baish, seguim pujant fins arribar al Col delh Tuc Gran dera Sendrosa.
Seguim cap a la dreta, anem pujant seguint corriol i fites, ens enfilem per algunes roques i arribem dalt del cim.

Tornem enrera fins el coll, seguim baixant pel mateix camí de pujada, arribem al llac i a partir d'aquí seguim indicadors del refugi de Colomers, últim tram anem pel GR-11, passem per sobre la pressa, arribem al refugi vell i a poca distància es troba el nou refugi.

Track d'aquest itinerari. Tuc Gran dera Sendrosa
Recorregut de 8 km aprox
De 821 m d'ascens acumulat
Hem trigat 4 h 33 minuts. Parades a part.

Track del Refugi de Colomers a Banhs de Tredós. Refugi Colomers a Banhs de Tredós