divendres, 5 d’abril del 2024

Castell de Besora - Osona

Del Castell de Montesquiu al Castell de Besora

Sortim de Sabadell direcció AP-7, la deixem per anar per la C-17 fins a la sortida de Sant Quirze de Besora. Passem per Sant Quirze ens arribem a Montesquiu i seguint els indicadors deixem el cotxe a l'aparcament del castell.

Entrem per la porta dels jardins i arribem fins l’entrada principal, on hi ha el pou. Passegem pels jardins i donem la volta al castell.
Passem pel Castell Xic i creuem l’Àrea d’Esplai de la Font del Castell Xic .
Continuem cap amunt per la pista. Passem pel costat d’una bassa de reg. Seguim indicadors del Castell de Besora, després d'una tanca amb filat agafem un corriol, fem drecera, tornem a la pista i la seguim, deixem la pista anem cap a la dreta seguint indicadors, arribem al Pla del Revell, ens apropem a les ruïnes del Mas Revell.
Continuem seguint les indicacions, el Castell de Besora està davant nostre. Al final del prat verd hi ha un pal indicador del Castell de Besora. Seguint aquest indicador, es va a parar a una forta baixada.
Obrim la tanca pel bestiar i anem fent el sender fins al Collet de la Mongia. Es un pas gris, de pedra marga que ens permet arribar als peus del turó on es troben les restes del Castell i l’Església de Santa Maria, anem seguint un corriol cap a l'esquerra fins prop del Mas del Pla, un corriol (color gris) s'enfila cap a la nostra dreta fins i ens porta dalt del castell. Està senyalitzat amb marques blanques i verdes, indicadors i pedrons.
Les vistes són espectaculars. Hi ha les restes del castell i l’església, pugem al campanar.

A la tornada desfem el camí, abans d'arribar a la casa del Pla, hem de prendre la pista a l’esquerra, és el GR 151, que ens durà a la gran bassa del començament de la caminada, i d’allà desfem camí fins a l’aparcament.

Track d'aquesta caminada. Castell de Besora
Itinerari de 10,56 km
Desnivell 409 metres
Temps 3 hores 24 minuts

dissabte, 23 de març del 2024

Serrat de Sant Isidre - Berguedà

Anem direcció Terrassa, Manresa, eix del Llobregat fins a Gironella, aquí en sortim i agafem la C-62, passem Olvan i al cap d'uns km girem a l'esquerra per la carretera BV-4346 fins a Quar on aparquem.

Pugem les escales que porten a l'església de Sant Maurici de Quar, al final de les escales anem a l'esquerra, seguim una pista, a l'encreuament tornem a l'esquerra i de seguida cap a la dreta, seguim marques grogues, anem pujant, arribem prop de la Finca de la Baumeta, anem esquerra on hi ha un indicador, passem per davant d'una altra dependència de la Baumeta, agafem corriol del darrera la tanca, el seguim, hi ha uns graons a la nostra dreta, els pugem i arribem a una pista, anem dreta.
Seguim la pista, trobem un nou encreuament i anem esquerra per una pista enquitranada i poc després en cimentada, anem pujant.
Nou encreuament, anem dreta pista de terra, a pocs metres, a la nostra dreta i senyalitzat amb un pedró surt un corriol que seguint-lo ens porta dalt del serrat, l'últim tram cal pujar per unes roques sense dificultat.
Dalt del Serrat hi ha una ermita, pel darrere surt un corriol que et porta al vèrtex geodèsic.

Tornem enrere fins a l'ermita, anem cap a la nostra dreta (l'ermita ens queda a l'esquerra) hi ha un corriol que va baixant (marxem direcció contrària a la pujada).
Anem baixant pel corriol més fressat, arribem a un encreuament i anem cap a la dreta, seguim el corriol, forta baixada, arribem quasi a tocar una gran pista, abans trobem el GR que marxa cap a la nostra dreta i el seguim.
Arribem a Coll Tinyós, travessem carretera, seguim GR, baixem molt.
Arribem pista en cimentada, la seguim fins a la carretera, anem dreta i arribem a Quar.

Track d'aquesta sortida. Serrat de Sant Isidre
Recorregut de 4,4 km
Desnivell 267 metres
Temps 2 hores, parades a part

diumenge, 10 de març del 2024

Clapí Vell - Alt Penedés

Sortim de Sabadell, anem cap a buscar l'AP-7 direcció Tarragona, la deixem a Vilafranca del Penedès, fem la volta per les afores de la població per anar a buscar la carretera BP-2121, passem per Sant Martí Sarroca i per la BV-2122 passem Torrelles de Foix i a pocs km a la nostra dreta hi ha l'indicador Font de les Dous, aparquem.

Seguim indicadors, baixem les escales per anar a Les Fonts de Les Dous, passem un pontet i estem a l'àrea de lleure, anem a veure el gorg i el salt d'aigua (no baixava gens d'aigua), pugem escales fins arribar a una pista, anem cap a la dreta, arribem al trencall i girem cap a l'esquerra, anem seguint la pista fins que, a la nostra dreta hi ha l'indicador de la Cova del Toixó.
Seguim el corriol, anem baixant, arribem a la cova, fem unes quantes fotos i tornem enrere fins a la pista.
Anem cap a la dreta, anem seguint pista amunt, arribem a un trencall, anem cap a la dreta, anem seguint la pista fins que en un revol cap a l'esquerra, surt un corriol a la nostra dreta, està senyalitzat amb un pedró. Seguim aquest corriol, anem pujant, arribem a la Creu del Clapí Vell, seguim corriol i pedrons fins al Clapí Vell on hi ha una caseta de fusta i un vèrtex geodèsic.
Parem a fer fotos i a esmorzar.
Seguim el corriol per l'altra costat, baixem fins a una pista, anem cap a la dreta, arribem a una altra pista i també anem dreta, arribem a un encreuament, darrera del pal indicador hi ha un corriol amb marques verdes i blanques que puja cap el Puig de l'Àliga (la bassa d'aigua ens queda a la nostra esquerra).
Dalt del Puig hi ha una senyera i bona vista.

Baixem pel mateix corriol fins a l'encreuament de pistes, agafem un camí que surt de davant de la bassa i que té un pal indicador al costat, posa Ruta de Les Dous, el camí va baixant per dins del bosc.
Arribem a una pista, pal indicador, anem esquerra, al cap de pocs metres hi ha un altre pal indicador i anem cap a la dreta, anem baixant, trobem trencall i anem cap a l'esquerra, seguim el camí.
En un revol cap a la dreta, a la nostra esquerra i una mica enlairada hi ha una cabana de pedra seca, ens hi acostem.
Tornem al camí, l'anem seguint, trobem trencall, anem cap a l'esquerra.
Seguim la pista fins a trobar les escales de la Font de les Deus que hem passat al començament de la caminada.
Desfem camí fins a l'aparcament.

Track d'aquesta caminada. Clapí Vell
Itinerari de 7,7 km
Desnivell 395 metres
Horari: 3 hores, parades a part

divendres, 23 de febrer del 2024

Turó del Pou d'en Sala - Osona

Passem a recollir el Joan, anem cap a l'AP-7, la deixem per anar direcció Vic, Deixem la C-17 prop de Tona per anar cap a Seva, El Brull i Collformic on aparquem.

Travessem la carretera i pugem per uns graons de fusta, seguim per un camí empedrat, arribem a una pista, la travessem i seguim per un corriol senyalitzat per GR i amb indicacions Sant Segimon i Matagalls.
Anem pujant i seguint els senyals vermells i blancs (GR).
Arribem a uns grans graons de pedra, els passem, el GR marxa cap a la nostra dreta per anar al Matagalls, nosaltres seguim pujant recta, passem pel costat de la gran torre elèctrica, seguim pujant, arribem al Turó d'en Bessa, hi ha una caseta de pedra envoltada per filat, baixem per l'altra costat, anem cap a la nostra esquerra per trobar la pista, la seguim, en trobem una de més ample amb un indicador de Sant Segimon, seguim la pista fins a un revol cap a la dreta, on hi ha uns pedrons i anem cap a la nostra esquerra.
Anem seguint el camí, passem pel Turó dels Esqueis, seguim fins a trobar un altre corriol i una fita. Nosaltres anem cap a l'esquerra (al retorn passarem per aquí, vindrem de la dreta)
Anem baixant, passem per un gros pedró, anem seguint, trobem uns pedrons que ens marca un corriol cap a la nostra dreta, anem per dins del bosc, baixem força, arribem a la Font Pomereta, seguim pista.
Trobem trencall a l'esquerra i el deixem, seguim recta, arribem a una bifurcació i anem cap a l'esquerra, molt aviat una nova bifurcació i anem dreta.
La pista va baixant, revol a l'esquerra i nosaltres anem recta per un corriol senyalitzat en groc, seguim pujant pel corriol. Arribem a un pla amb bona vista i amb trencalls. (A la tornada arribarem aquests trencall i anirem cap a la dreta)
Seguim corriol, marques grogues i fites, anem seguint el corriol fins dalt el Turó del Pou d'en Sala. Hi ha un gran pedró i una senyera. Molt bona vista.

Tornem enrere fins els primers trencalls de corriol senyalats amb fites, agafem el de l'esquerra, té marques roses, camí carener, passem pel Turó de les Queredes, Turó de la Terma d'en Planes, seguim corriol i tornem a trobar fites i marques grogues.
Arribem a un camí anem a l'esquerra i seguim marques grogues. Trobem el trencall de l'anada i anem esquerra seguint-lo fins a Collformic (No pugem al Turó d'en Bessa, seguim l'ample pista fins a trobar les escales de grans rocs i tornem a seguir el GR fins a l'aparcament.

Track d'aquest itinerari. Collformic - Turó del Pou d'en Sala
Recorregut de 9,8 km
Desnivell 556 metres
Temps 3 hores 3/4, parades a part

diumenge, 11 de febrer del 2024

Serrat Alt - Osona

Anem a buscar la Montse i ens dirigim cap a l'AP-7, en sortim per anar per la C-17, direcció Vic, la deixem a la sortida 77 i anem a aparcar al camp de futbol de Sant Vicenç de Torelló.

Des de l'aparcament ja es veu el Castell de Torelló, travessem el pont, seguim la pista, aviat la deixem per anar cap a la dreta, hi ha indicadors, seguim el camí, a la nostra esquerra queda un tancat, anem seguint.
Passem pel peu del Turó del Coll de la Gallina, arribem al coll (senyalitzat), seguim avançant i pujant.
Arribem a una nova senyalització, anem cap a la dreta per un corriol poc visible. Anem seguint corriol i anar pujant, al arribar al prop del castell anem cap a l'esquerra a trobar les escales metàl·liques per pujar sobre la roca.
Som dalt i davant del castell, molt bona vista.
Baixem per "Unes escales de gat" clavades a la roca, estan darrera del castell, (es pot baixar per les escales metàl·liques i fer la volta pel corriol fins a trobar les que baixes de les escales de gat)  les baixem i seguim el corriol, baixa decidit, tot fent "S" cap el collet. Tornem a pujar cap el Tossal del Tres Batlles, el passem pel costat, seguim el corriol i arribem al trencall per pujar al Serrat Xic, dalt hi ha una senyera i una verge de Montserrat.

Baixem fins el trencall que hem vingut per pujar, seguim recta, anem baixant pel camí fins arribar al Sot Gran, a partir d'aquí seguim una pista a trossos en cimentada i d'altres de terra fins arribar al camp de futbol i a l'aparcament on tenim el cotxe.

Aquest itinerari està senyalitzat amb cartell i amb pedrons, hi ha molta part de roca que es puja fàcilment però és entretingut.

Track d'aquest itinerari: Serrat Alt
Caminada de 5,4 km
Desnivell 351 metres
Temps 2 hores 20 minuts, parades a part

dilluns, 29 de gener del 2024

Sant Martí Xic (Castell de Voltregà) - Osona

Sortim de casa anem a buscar el Joan i cap a la AP-7, en sortim per agafar la C-17, la deixem a la sortida 72 per anar cap a Sant Hipòlit i Masies de Voltregà, a l'arribar a Les Masies anem a la carretera BV-4508, la seguim fins trobar, a la nostra esquerra, un rètol de Mas de Serratosa, anem per la pista, passem el mas, arribem a un gran dipòsit i aparquem al seu darrera.

Sortida molt interessant , camí molt fressat amb moltes indicacions, pedrons i marques de PR i GR, suposem amb molt bones vistes (nosaltres hem trobat molta boira i no ens ha permès gaudir-ne) cal mapa i/o gps per poder seguir bé l'itinerari.
Hem tret aquest recorregut a: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/serratosa-voltrega-bauma-miranda-cabana-den-rabionet-sant-marti-xic-castell-voltrega-i-grup-esculto-117363785

Del darrera del dipòsit i al costat de la pista surt un camí ben fressat que s'enfila, travessem la pista i anem seguint, a la tercera vegada de trobar la pista anem a la dreta fins al mirador del Grau de Serratosa, tornem enrere per la mateixa pista fins a trobar unes escales a la nostra dreta, hi pugem, seguim el corriol, trobem un banc on hi ha una placa que posa Banc de Mig Camí, seguim el corriol, anem cap a la Bauma de Miranda tal com ens diu un cartellet, tornem enrere fins a trobar el corriol que anàvem, seguim fins a trobar la Cabana de Rabionet, a la nostra dreta i una mica enlairada. anem seguint el corriol fins al Coll de Sant Martí, hi ha un pal indicador, anem a l'esquerra fins a l'Ermita de Sant Martí Xic, molt a prop i enlairat tenim les restes del Castell de Voltregà, baixem i busquem el camí de retorn.

Baixem del castell per l'altre costat, anem cap a la dreta per un camí molt fressat, trobem un pal indicador, seguim recte, passem porta de fusta, arribem a la font de Can Casanova de Dalt, anem cap a l'esquerra fins a les ruïnes de Can Casanova de Dalt, anem cap a la dreta per una pista que surt una mica abans d'arribar a les ruïnes, aquesta pista ens porta al Collet de la Casanova, anem cap a l'esquerra, arribem al Coll de Baulenes on seguint un cartell i per un corriol pugem fins a un grup escultòric de pedra seca, molt curiós.
Tornem al coll i seguim un corriol, a la nostre esquerra, que va baixant fent grans "S", al trencall de corriols anem a la dreta i seguint el camí arribem al dipòsit i al cotxe.

Track d'aquest recorregut: Sant Martí Xic - Castell de Voltregà
Itinerari de 8,5 km
Desnivell 330 metres
Temps efectiu: 3 hores i 1/4

diumenge, 24 de desembre del 2023

Roques del Rei - La Selva

Sortim de casa anem a buscar l'Ap-7, la deixem a Hostalric, agafem la carretera GI-553, passem per Arbúcies, anem poca estona per la C-25, en sortim per agafar la pista (primer asfaltada després de terra) que ens porta al Monestir de Sant Salvi, seguim la pista un parell de km més i abans de la tanca de Mas Vilar aparquem a la nostra esquerra.

L'itinerari és pràcticament tot per pista però és un embolic de trencalls millor portar el track o un mapa ben actual.

Seguim la pista, arribem a un encreuament i anem cap a l'esquerra, el proper anem cap a la dreta. trobem un encreuament de 4 camins i agafem la pista de l'esquerra, està senyalitzada en vermell, passem un cadena i seguim pista.
A la bifurcació anem a la dreta, pel de l'esquerra tornarem de la caminada.
Al proper trencall anem dreta, estem al cas de les marques. Anem seguint la pista i girem esquerra, aviat passarem un altre cadenat, un altre encreuament seguim recte, a la nostra esquerra queda la Casa del Rei.
La pista fa un revol cap a la dreta però nosaltres seguim recte per una altra pista. Al proper trencall hi ha indicador de Rutes de les Roques del Rei, anem esquerra seguint indicador, passem un cadenat, propera bifurcació anem dreta, passem Can Cigala i de seguit anem esquerra.
Seguim marques GR, agafem un corriol que ens portarà dalt del cim.
Hi ha una gran creu en record del segle XX.

Tornem enrere pel  mateix corriol fins a casa Cigala, anem a l'esquerra.
Seguim la pista, deixem un trencall a l'esquerra, en deixem un altre. Trobem cadenat, deixem la pista que anem i travessem cadenat i seguim camí. Anem deixant trencalls, esquerra, dreta, anem seguint.
Arribem a una pista i girem esquerra. Arribem collet de la República, és un encreuament de camins.
Anem esquerra, deixem trencalls dreta i esquerra sempre anem per pista principal.
En un revol molt gran cap a la dreta surt una pista en front nostra, no l'agafem, seguim cap a la dreta per la pista principal.
Anem seguint i deixant trencalls a l'esquerra, el tercer que trobem té un indicador de Santa Maria de Vallors, ens hi arribem, visitem ermita.
Tornem enrere pel mateix camí, arribem a la pista que veníem i anem cap a la dreta (per on hem vingut) fins el primer trencall a la dreta, anem baixant.
La pista marxa cap a la dreta i surt una altra pista en front, anem recta i deixem la que anàvem.
Anem seguint, passem cadenat, deixem pistes una a l'esquerra una altra a la dreta, passem Mas Solà, anem dreta, arribem a la bifurcació on hem passat a l'anada.
Anem dreta repetint pista, arribem al cadenat, (al pujar no ho hem vist) a la dreta hi ha un corriol amb un pedró que et porta al Roc dels Evangelis.
Tornem a la pista i desfem tot el camí de l'anada fins el cotxe.

Track d'aquest itinerari. Roques del Rei.
Recorregut de 11,3 km
Desnivell 372 metres
Durada 3 hores i 1/2, parades a part

dissabte, 18 de novembre del 2023

Turó del Vent - La Selva

Sortim de Sabadell, anem cap a l'AP-7, la seguim fins a Hostalric on sortir, agafem la carretera GI-555 i després la C-63 fins a Santa Coloma de Farnés.
Deixem el cotxe en un aparcament al centre de Santa Coloma.

Sortim de l'aparcament i anem cap el Parc de Sant Salvador que està a les afores del poble.
Arribem al parc pel Passeig de Sant Salvador, travessem el pont i entrem al parc.
Agafem un caminet que segueix paral·lel la carretera que hi ha dins del parc, s'acaba l'asfalt i seguim la pista ample de terra.
Arribem a una gran creu, anem cap a la dreta i baixem per un caminet, agafem camí a la dreta i aviat altra cop a la dreta.
Anem seguint, arribem encreuament de camins, seguim senyal blanca cap a l'esquerra. Arribem a l'horta i anem cap a l'esquerra, seguim pista, en una bifurcació anem cap a l'esquerra, anem pujant, arribem encreuament i anem altra cop cap a l'esquerra.
Poc abans d'arribar a una esplanada on hi ha varis encreuaments, agafem, a la nostra dreta, un corriol poc visible que s'enfila per unes pedres i va pujant, seguim marques vermelles, anem cap a la dreta seguint les marques, seguim pujant, arribem a l'ermita de Farnés.
Seguim pista a l'altre costat de l'ermita direcció al castell, pugem escales, arribem a un collet, a la dreta tenim el Turó del Vent i a l'esquerra el castell.
Anem primer al turó, ens enfilem per la roca ajudats d'una corda, seguim el caminet fins dalt el Turó.
Baixem al collet i anem al castell.

Baixem del castell fins a l'ermita, anem cap a l'esquerra a buscar un camí que està prop del que hem pujat, aquest ens queda a la nostra dreta.
Seguim la pista fins que en un revolt cap a l'esquerra surt recta un camí, seguim aquest camí, al primer trencall anem dreta i a pocs metres anem esquerra, anem baixant.
Arribem encreuament de camins i anem dreta per un corriol mig amagat, l'anem seguint i baixant fins arribar a una pista asfaltada, la seguim cap a la dreta fins el gorg d'en Vila, aquí seguim per una pista de terra, trobem bifurcació i anem esquerra, arribem a la Font Picant i comença el Parc, el travessem tot, passem el pont i pels carrers de Santa Coloma anem a l'aparcament on hem deixat el cotxe.

Track d'aquest itinerari. Turó del Vent
Recorregut de 9,3 km
Desnivell 362 metres
Temps 3 hores 3/4, parades a part

dijous, 21 de setembre del 2023

La Creueta - Ripollès

Sortim de Llívia anem cap a Puigcerdà, passem per La Molina i abans d'arribar a La Collada girem a la nostra dreta direcció Castellar de n'Hug, a l'arribar al coll de La Creueta aparquem a la nostra dreta.

Travessem la carretera i anem pujant primer sense camí després per un corriol fins arribar a la carena i ja es veiem el vèrtex i ens hi arribem.
Al ser una caminada curta fem una circular pujant als "cimets" que teníem a prop, el Turó del mig i comencem a baixar fent diagonal per no anar tant tros per la carretera.